Rouwatlas: Samen de weg vinden in rouw en verlies

Als kerk de oren en ogen van de maatschappij
Als kerken staan we midden in de samenleving. En als christen strekken we ons ernaar uit om de liefde en bewogenheid van Jezus Christus te laten zien op de plek waar we leven. Aan de mensen in het dorp en de straat waar we wonen, aan onze collega’s of klasgenoten, aan elkaar als christenen, kortom aan iedereen die we in ons dagelijks leven tegenkomen. We zijn daarmee de ogen en oren van wat er speelt in onze directe omgeving.

Wij (Ezra) hebben gemerkt dat er in ‘s-Gravendeel en de dorpen daaromheen behoefte is aan handvatten en inzichten rondom rouw en verlies.

Samen optrekken
We zien de noodzaak om als kerken, maatschappelijke organisaties en professionals in de Hoeksche Waard de handen ineen te slaan en zijn daarom over dit onderwerp in gesprek gegaan met Kwadraad Maatschappelijk Werk. Kwadraad wil graag via een aantal informatieavonden de behoefte aan begeleiding rondom verlies en rouw peilen in de Hoeksche Waard.

De 1e informatieavond vindt plaats op dinsdag 8 oktober aanstaande in ons gebouw aan het Nestpad 9 in ‘s-Gravendeel.

Voor inhoudelijke vragen over de avond verwijzen wij naar de contactgegevens op de flyer, zie bijlage.

Alvast bedankt voor de samenwerking,
ook namens Margreet Bosvelt en Lilian Reuter van Kwadraad Maatschappelijk Werk Hoeksche Waard

Evangelische Kerk Ezra

Sjanine Schutteman en Martin Hitzerd