Informatieavond Kerk in het dorp: De Korendijkse Slikken

Op donderdag 7 november a.s. is er weer een bijeenkomst van “Kerk in het dorp”, deze keer met Gert Huijzers uit Goudswaard. Het onderwerp van de avond sluit mooi aan op onze tuinplannen. Een inleiding van Gert:

“Bijzonder leuk en fijn om een uitnodiging van een kerkgemeenschap te krijgen om iets over biodiversiteit te komen vertellen. Op zich ook weer niet vreemd als je een ‘Groene kerk’ bent en aan duurzaamheid werkt. Een prachtig initiatief om de huidige tuin rondom de kerk aan te gaan passen, met een ruime variatie aan inheemse bloemen en struiken.

Deze variatie en “alles wat minder strak” is hard nodig voor de insecten en andere ongewervelde diertjes, die de afgelopen 30 jaar met zo’n 80% zijn afgenomen. Allemaal cijfers, serieuze cijfers, maar hoe ziet die wereld eruit? Welke insecten hebben we allemaal en welke soorten komen er in onze dorpen, polders en natuurgebieden voor? Hoe zien ze eruit? En wat kunnen wij doen om ze te beschermen?

Ik kom hierover graag vertellen, maar nog meer mijn foto’s laten spreken. Foto’s van allemaal beestjes uit onze omgeving, waar ik ben geboren en getogen. Meer dan 50 jaar tel ik vogels op de Korendijkse Slikken en de laatste 6 jaar ben ik van maart tot en met oktober bijna dagelijks bezig met de insectenwereld. Fijn is het dat veel partijen bereid zijn om mee te werken aan verbeteringen en nog fijner is het om te zien dat veel insecten daar positief op reageren. Ik kijk er naar uit om dit alles op 7 november a.s. met u te mogen delen.”

Wilt u hier meer over horen?
Dan bent u van harte welkom op donderdag 7 november in De Ark.
De toegang is gratis,
aanvang 20.00 uur,